Ska djur behöva lida för våran fåfänga!?

I kina behandlar man hundar och katter på ett fruktansvärt sätt, de slås levande och kastas åt sidan för att dö en plågsam död, detta för att inte skada pälsen! 
men hade de haft känslor så kunde de iaf slå ihjäl djuret efteråt när det ligger och lider utan päls.

Jag såg en film där de slår en schäfer levande, hunden förstod först inte vad som skulle hända när mannen band fast honom i ett staket för han viftade på svansen, förmodligen för att han varit instängd i en trång bur ihop med andra hundar och nu fick komma ut!
Mannen tog fram en kniv och började skära runt benen på den skrikande hunden, för att sedan dra av skinnet på den fortfarande levande hunden.
Mitt hjärta brister när sådant här förekommer:( ...och det händer varje dag!
Det finns en organisation som jobbar för att hjälpa hundar, katter och björnar i asien.
De heter http://www.animalprotection.se
om man skänker 90 kr så har de råd att frita en hund eller katt från ett illegalt slakteri.
I år kommer 13-16 miljoner hundar och 4 miljoner katter att slaktas på detta grymma sätt, vi måste göra något!
Pälsen säljs inte bara till kläder utan även prydnader, kattleksaker, handskar, skosulor, penslar och dylikt som man hade kunnat tillverka på annat sätt.

En annan sjuk industri i Kina är gallfarmer där man låser in björnar i burar lika stora som deras kroppar.
Där får de ligga hela livet med ett rostigt rör inopererat i magen:(
De tappas på galla 2 ggr per dag vilket är mycket smärtsamt.
Björnarna kan inte ens vända sig i buren och deras muskler förtvinar.
Gallan går lill läkemedel men det går lika bra att framställa den på kemisk väg.
Det kostar ca 4200kr att frita en björn från en sådan här farm.
Jag ska försöka göra så mycket jag kan för att få stop på detta det är ju förjävligt.



Kommentarer
Postat av: lucas

det är fan för jävligt ju. Jag ska göra som du och göra mitt bästa

2010-03-10 @ 08:55:09
Postat av: sara

jag gråter nästan helatiden när jag tänker på det. dom är ju fan levande djur

2010-03-10 @ 08:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0