jag gjorde egen hem...

jag gjorde egen hemgjord is-glass i går mm...

Men jag hade inga bra glassförpakningar att ha den i
så det blev så här:

haha rolig va:P

Den är gjord på Joggubar och Banan bara den var ganska god.

I dag hade vi spanska och vi fick glosor
som var så här:

Qué tal?  = hur är läget?
Estoy bien = jag mår bra
Estoy regular = jag är OK
Estoy mal = jag mår dåligt
y tú?  = och du?
senor =herr  ( men det ska vara som ett sträck over n:et på alla tre)
senora = fru ( n:et)
senorita = fröken (n:et)
hasta luego = vi ses
adiós = hej då
gracias = tack

Jag tycker att det är jätte roligt att ha spanska
men vi är jätte många i spanska klassen :(

puss hejdå

här är en bild på Gina i mina nya Soglassögon
fast den blev åt fel håll:S


Kommentarer
Postat av: gina

haha, vad snygg ja e:P

2009-08-24 @ 21:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0