torsdag



Idag är det ju torsdag så jag har varit på ridning och jag red Annabell
(vi red ut idag)
efter det så gick jag till Steffis simträning och kollade på henne och sen sprang
jag och steffi cyklade hem till henne och åt grilladespett sen stutsade vi
studsmatta och kl:19.53 kom min buss så jag åkte hem.

det var min dag.

I vår skola har vi en sak som heter majblomman som år 3-5 får sälja varje
år.
det går till att vi får majblommar av Ulla och så får vi sälja dom och 1
krona från varje tiokrona går till det barn som sålt den majblomman
och 4.50 går till majblommsfonden till barn som deras föräldrar inte
har så mycket pengar så om dens barns glasögon går sönder tex och förelden inte
har råd att köpa ett par nya då kan man få pengar från majblommsfonden och köpa
ett per glasögan. och 4.50kr går till dom som har den här majblommsfonden 
för att kuna skicka alla majblommor till skolaorna och så.

om det är nån av er som ska sälja majblommor så skriv det på en komentar tack!


 så här ser årets majblomma ut den är rosa.

hej då!

Ps. om jag inte hinner skriva imorgon så vill jag skriva nu att vi barn på
kulan ska gå till skärsätra och kolla på en "Vår Show" där.

annars så kommer jag nog skriva i helgen.

Kommentarer
Postat av: anna malmgren

jag ska sälja. hhhhhhhhiiiiiiiihhhhhhiiiiii!!!!!

(har redan sålt för 5.000kr)

2009-05-04 @ 16:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0